Vrijwilligers

Zonder vrijwilligers kan de lokale geloofsgemeenschap niet levensvatbaar zijn. Gelukkig mag onze Parochie Heilige Augustinus zich gezegend weten met een betrokken groep vrijwilligers in en rond onze kerken in Haarsteeg, Nieuwkuijk en Vlijmen. En de kerk van de Vliedberg mag dan wel geen functie als kerk meer hebben, ook hier hebben vrijwilligers zich met hart en ziel ingezet, ook nog nu de kerk geen kerk meer is.

Hoe zouden onze begraafplaatsen er bij liggen zonder de kerkhofploegen? Hoe de pastorietuinen? Zouden de kerken er zo schoon uitzien zonder de 6-wekelijkse poetsbeurten? Zou het goud-, zilver- en koperwerk zo uitbundig blinken wanneer het niet regelmatig liefdevol onder handen genomen wordt? De bloemen op het altaar, groeien die daar vanzelf?

Je welkom voelen op de pastorie (in Vlijmen) dankzij de gastvrouwen. Zorgen dat het secretariaat gewoon doordraait als Ingrid eens een dagje vrij of vakantie heeft? Allemaal vrijwilligerswerk. De Ontmoeting gelezen? Samengesteld, gekopieerd en rond gebracht door vrijwilligers. Speciale activiteiten zoals Sint Jansdag, Lambertusdag en ‘Eten in de tuin’? De vrijwilligers zorgen ervoor, dat alles keurig is voorbereid en alles klaarstaat voor de ontvangst van onze gasten.

Kerkbalans, parochie- en begraafplaatsadministratie? Besturen van de parochie? Allemaal vrijwilligerswerk? Koster, acoliet, lid van een parochieel koor? Onmisbaar om samen met de pastoor en de diaken een waardige en mooie viering te maken.

Bovenstaande is waarschijnlijk niet eens compleet. Het is ook niet van toepassing op Haarsteeg óf Nieuwkuijk óf Vlijmen. Nee, het is van toepassing op Haarsteeg én Nieuwkuijk én Vlijmen.

Voel je er ook iets voor om je betrokkenheid bij onze parochie nog meer inhoud te geven door als vrijwilliger mee te doen? Neem dan contact op met het secretariaat of met een van de bestuursleden. Zij hebben ongetwijfeld een functie voorhanden, die helemaal bij je past.

Nadere informatie vind u door te klikken op de volgende onderdelen: